WAAROM IS GROENLINKS JOUW PARTIJ?

GroenLinks is mijn partij omdat ik zie hoe wij als beweging onze idealen omzetten tot actie. Binnen de politiek hebben ze al gauw de neiging om veel te zeggen over wat ze willen gaan doen, maar niet te doen wat ze zeggen. Bij GroenLinks blijft het niet bij praatjes maar we maken daadwerkelijk het verschil.

HOE ZIET JOUW IDEALE STAD ERUIT?

Een Almere voor iedereen en dan bedoel ik ook écht iedereen. Dus dan hebben we het over een stad waarin iedereen gelijkwaardig wordt behandelt en iedereen gelijke kansen heeft.

WAT KAN EN MOET ER NOG BETER IN ALMERE?

Het wordt Almeerders moeilijk gemaakt wanneer zij aanspraak willen maken op regelingen waar zij recht op hebben. Uren lang aan de telefoon hangen om je situatie proberen uit te leggen, dat dan 6 keer moeten doen, bezwaarschriften schrijven en gewoon geweigerd worden voor zorg waar je recht op hebt. Daarnaast helpt het ook niet dat de gemeente/politiek die het beleid maakt zo ontoegankelijk is. Als je stukken van de raad leest, soms zelfs brieven van de gemeente, dan zie je waarom mensen het vaak niet begrijpen. Ligt niet aan hen. De politiek is er juist voor hen. Dan moet het toch ook begrijpelijk zijn?

Helaas spelen racisme en andere vormen van discriminatie nog vaak een rol in Almere, dus ook bij de gemeente. Dit is onacceptabel.

HOE BEREIK JE JOUW IDEALEN HET BESTE?

Door het gesprek aan te gaan! Uiteindelijk moeten we het samen doen. Dus we blijven uitleggen, luisteren en reageren, zo lang als nodig is.

WAT HEB JIJ AAN HET EIND VAN JE TERMIJN (HOPELIJK) VOOR ELKAAR GEKREGEN?

Hopelijk is het mij gelukt om dat te doen wat ik het belangrijkst vind: onze stem laten horen, juist de stem van hen die genegeerd worden, de kans niet krijgen om zich uit te spreken of niet kunnen.

WAT IS JE GROOTSTE TALENT?

Dit soort vragen beantwoorden.

WAT IS JE ZWAKKE PLEK?

Mijn humor is sarcasme.