"Wij zijn erg verbaasd dat er zo laat in het proces nog zo'n groot tekort naar voren komt", aldus fractievoorzitter Jaap Steenkamer. "Na de eerste schrik komen ook bij ons dan ook al snel vragen op. Hoe kan zoiets in dit stadium gebeuren? Waar is het bij de eerdere raming misgegaan, waar gaat dit extra bedrag heen en is het echt nodig om 15 miljoen extra uit te geven?  Uit de raadsbrief die het college vandaag naar de raad heeft gestuurd zien we dat deze reactie door het college gedeeld wordt. We gaan er dan ook van uit dat het college dit tot op de bodem gaat uitzoeken."

"Welke informatie is er nu al bekend? Wat gaan de vervolgstappen van het college zijn? Hoe wordt de raad hierbij betrokken en vinden we dit als raad op dit moment voldoende? We vinden het belangrijk dat op de politieke markt hierover met de raad en het college een stevig gesprek gevoerd wordt."

Voor vragen over dit onderwerp kunt u terecht bij onze fractievoorzitter en woordvoerder Jaap Steenkamer.