Dinsdagmiddag 11 juni 2019 was fractieassistent Zoubida Bouljhaf samen met vele anderen aanwezig bij het VMCA mantelzorgdebat.

Ondanks de naam is deze bijeenkomst niet echt een debat, maar eerder een uitwisseling van ervaringen van mantelzorgers in Almere. Ditmaal werden de ervaringen van jonge mantelzorgers onder de aandacht gebracht. Het zijn indrukwekkende verhalen over hoe het dagelijks leven van een jonge mantelzorger eruitziet. Zij hebben te maken met druk, verantwoordelijkheid, verdriet en eenzaamheid. Wethouder Jerzy Soetekouw van het sociaal domein was eveneens aanwezig, en hij zegde toe de opmerkingen rond erkenning, druk en verantwoordelijkheid mee te nemen in zijn beleid rond mantelzorg. Ook zal hij dit bespreken met partners als VMCA. GroenLinks Almere erkent dat de overbelasting van mantelzorgers een punt is wat zeker aandacht nodig heeft en vindt goede ondersteuning zeer belangrijk.   Het was een boeiende middag met warme emotionele ervaringen van en door jonge mensen.