Nieuws van Jaap Steenkamer

Regionale Energie Strategie - Het klimaatakkoord op provinciaal en gemeentelijk niveau

De afgelopen weken hebben in verschillende Flevolandse gemeenten en op provinciaal niveau discussies plaatsgevonden over de Regionale Energie Strategie. Deze plannen zijn onderdeel van de uitvoering van het klimaatakkoord. In eerste instantie wordt er vooral gekeken naar de opwek van energie en bijbehorende infrastructuur. Hoewel GroenLinks natuurlijk blij is dat er eindelijk meer aandacht wordt besteed aan de verduurzaming van de energievoorziening is dit natuurlijk slechts onderdeel van het begin van de energietransitie.

Bezoek SOGA

SOGA 2019

Afgelopen donderdag ben ik samen met een aantal andere Almeerse raadsleden meegelopen met het SOGA (stedelijk Overlegorgaan Gehandicapten Almere). Hierbij konden ik en de andere raadsleden zelf ervaren hoe het is om door de stad te lopen, maar dan met beperkingen. Hierdoor kon ik enigszins ervaren hoe de stad dagelijks ervaren wordt door mensen met een handicap

GroenLinks en D66: Almere moet meedoen met experiment Cannabisteelt

D66 fractievoorzitter Martine van Bemmel en GroenLinks raadslid Jaap Steenkamer pleiten deze week op de politieke markt voor het voorstel dat Almere meedoet met het experiment voor een gesloten coffeeshopketen. Het experiment is de uitkomst van de inzet van D66 bij het landelijke coalitieakkoord en moet er voor zorgen dat wietteelt in de toekomst uit de illegaliteit wordt gehaald. Op dit moment wordt de verkoop nog gedoogd, voor de bevoorrading zijn coffeeshops echter aangewezen op het illegale circuit.