Aanstaande zaterdag 2 november vindt de eerste Winter Pride onder het thema ‘Proud to be me’ in Almere plaats. Samen met RozeLinks lopen wij mee om onze stem te laten horen voor meer acceptatie van LGBTQI+ in onze samenleving. Daarnaast brengen we de problemen van LHBTI-asielzoekers onder de aandacht. We verzamelen handtekeningen voor de petitie #nietgaygenoeg.

De Winter Pride wordt georganiseerd door Suzanne van de Laar, Mario Pot en Rob Boeve. Samen hebben ze bedacht, dat de Pride van Almere zich kan onderscheiden door de laatste Pride van het jaar te worden. Samen met hen en heel veel anderen willen we de diversiteit van Almere zichtbaarder maken en laten zien dat je trots op jezelf mag zijn. De Walk start om 14:00 uur. Wij verzamelen om 13:30 uur in de stationshal in Almere Centrum.

Tijdens Almere Pride verzamelen GroenLinks Almere en RozeLinks samen handtekeningen voor de petitie #nietgaygenoeg van LGBT Asylum Support. Veel LHBTI-asielzoekers krijgen geen verblijfsvergunning omdat Nederland twijfelt aan hun geaardheid. Bewijsmateriaal dat hen kan helpen, zoals verklaringen van LHBTI-netwerken, worden niet geaccepteerd. Dat moet anders. Daarom voeren wij zaterdag actie voor een eerlijkere kans op een verblijfsvergunning. Tekenen kan ook online: https://nietgaygenoeg.petities.nl/

RozeLinks is het landelijk netwerk voor en door LHBTIQ-ers binnen GroenLinks dat zich inzet voor de emancipatie en acceptatie van deze groep. Door aan te haken op de actuele politieke discussie maar ook door het organiseren van evenementen, borrels en bijeenkomsten versterken we de community en faciliteren we het maken van contacten binnen onze partij. De activiteiten van RozeLinks staan open voor iedereen van binnen en buiten GroenLinks die zich verbonden voelt met de missie en doelen. https://rozelinks.groenlinks.nl/afdeling