Op 7 oktober waren leden van GroenLinks Almere uitgenodigd om mee te helpen bij een actie van Almere Poort Schoon, een initiatief van buurtbewoners georganiseerd door Hennie Tibben dat zich inzet om het stadsdeel zoveel mogelijk vrij te houden van zwerfafval. Fractieleden en gewone leden hielpen haar afgelopen zondag bij het opruimen van afval in het Europakwartier en het Cascadepark.

Zwerfafval is gevaarlijk voor dier en natuur maar zorgt er ook voor dat je omgeving er slordig en rommelig uitziet. Dat kan er zelfs voor zorgen dat je je onveilig voelt. In Almere Poort (en andere gebieden waar veel wordt gebouwd) heb je daarnaast ook enorme overlast van bouwafval. Piepschuim,dozen, touwen, spanbanden zijn enkele voorbeelden van wat we van de straat hebben gehaald. Zwerfafval voorkomen begint bij ons zelf. Ruim je eigen rommel op, gooi je sigarettenpeuken niet op de grond en raap eens dat misschien wel per ongeluk weggewaaide papiertje op. De gemeente moet op haar beurt weer zorgen voor bijvoorbeeld voldoende afvalbakken en het op tijd legen van containers. De ultieme oplossing voor dit probleem hebben we niet, maar we zullen hier zeker mee bezig blijven. Want Almere is een prachtige stad die het verdient om schoon en veilig te zijn!

Meer informatie of ook een keer meehelpen? kijk op: https://hennietibben.nl/almere-poort-schoon-info/