In de stad gebeuren zijn er vele mooie iniatieven ontstaan om elkaar te ondersteunen. Iniatieven van burgers maar ook vanuit de partners van de gemeente. Wij zijn ontzettend trots op alle inwoners die wat voor elkaar willen betekenen! Deze initiatieven zien we niet alleen in Almere, in het hele land staan we, ondanks de 1,5 meter afstand, dichter bij elkaar. Toch is het bijzonder hoe in Almere de mensen die willen helpen gekoppeld worden aan degene die hulp nodig hebben. En dat komt door onze wijkteams. Onze wijkteams die in de haarvaten van de wijk aanwezig zijn bewijzen nu wederom hoe belangrijk zij zijn. Ze zijn direct in het begin van de crisis gestart met het coordineren van de hulpvraag en aanbod. Online, maar ook met flyers in de brievenbussen. Zo zijn al vele Almeerders aan elkaar gekoppeld. Coronamaatjes is een succes geworden waarvoor wij de wijkteams en alle vrijwilligers bijzonder willen bedanken!

- Zoubida Bouljhaf, fractieassistent GroenLinks Almere